Min hantverksblogg

Min hantverksblogg

tisdag 28 september 2010

Snart julmässor.

Kalikåer.
Lill-Kalle.
Emil o Ida.
Liten tomte  efter waldorf dockmönster.
Waldorfdocka ca 20cm

Tomteflickor.
Ja nu har inbjudningarna till julmarknader börjat droppa in,så nu håller jag på att komplettera mitt lager.Lite nya ideer har poppat upp.
Men mest blir det nog att tillverka mer av det gamla invanda som har tagit slut.Jag bruka sy julspishanddukar men i år verkar det bli dåligt med dom för det är omöjligt att få tag i handdukar i rätt röd o grön färg men jag söker vidare änn ett tag.





1 kommentar:

  1. Hej Viola!
    Nu har jag hittat din blogg och kommenterar igen. Du gör superfina tomtar dockor och förmodar jag ännu mera än detta.
    Lycka till med julmässorna.
    Jag stickar också dockor på fri hand sedan lång tid tillbaka, fyller dom med kardad ull. Det är så roligt. Men min högra hand blir trött fort. Jag var på Syfestivalen i Borås den 24, Du var karnske där? Det var så bra och roligt. Hittade en stickbeskrivning på filt med restgarner, det är små rutor som man stickar ihop.
    Med många hälsningar från Anita i Tibro.

    SvaraRadera